Read Estrella roja by Alexander Bogdanov Free Online


Ebook Estrella roja by Alexander Bogdanov read! Book Title: Estrella roja
The author of the book: Alexander Bogdanov
ISBN: No data
ISBN 13: No data
Language: English
Edition: Nevsky Prospects
Date of issue: February 2010
Format files: PDF
The size of the: 830 KB
City - Country: No data
Loaded: 1743 times
Reader ratings: 3.2

Read full description of the books:



Estrella Roja (1908) es una delirante fantasía utópica en la que un viaje a Marte se convierte en una alegoría sobre la creación de un estado soviético. Repleto de ingenios mecánicos como el video-teléfono, las góndolas voladoras, y por supuesto el viaje interplanetario, la novela antecede en el tiempo la automatización de la producción e incluso la fusión atómica. Siguiendo la estela de las novelas clásicas de ciencia ficción de principios de siglo, Estrella Roja no desdeña al mejor Julio Verne y se trata, como en el caso del escritor francés, de un maravilloso ejemplo del fenómeno literario recientemente bautizado como “steam-punk inconsciente”.

Alexander Bogdánov (1873-1928) fue uno de los primeros colaboradores de Lenin antes de la revolución. Muy comprometido con la difusión cultural del pueblo, fue el principal instigador de la teoría del Proletkult. Como médico, Bogdanov pertenecía a una organización que elucubraba teorías sobre la sociedad del futuro basadas en las ciencias exactas. Pionero en la investigación de las transfusiones sanguíneas, murió como resultado de una transfusión experimental que realizó sobre sí mismo.


Download Estrella roja PDF Estrella roja PDF
Download Estrella roja ERUB Estrella roja PDF
Download Estrella roja DOC Estrella roja PDF
Download Estrella roja TXT Estrella roja PDF



Read information about the author

Ebook Estrella roja read Online! Alexander Bogdanov (1873-1928) was born Aleksander Aleksandrovich Malinowski at Sokolka, in what was then Russian Poland. He was a man who turned his hand to almost everything. Trained as a physician, he was also an economist, politician, revolutionary (rival of Lenin), philosopher, science fiction author, poet, and scientist. His work on organizational science foreshadowed present developments in that field and cybernetics. In Moscow, in 1926, he founded the world’s first institute devoted entirely to blood transfusion. Two years later, ironically, he died as a result of a transfusion experiment gone wrong.


Reviews of the Estrella roja


ETHAN

This book changed my life!

ALEXANDER

All right, quick download.

KATIE

A book that completely overturned consciousness

JAKE

There are some interesting pages

IVY

Compelling book!




Add a comment




Download EBOOK Estrella roja by Alexander Bogdanov Online free

PDF: estrella-roja.pdf Estrella roja PDF
ERUB: estrella-roja.epub Estrella roja ERUB
DOC: estrella-roja.doc Estrella roja DOC
TXT: estrella-roja.txt Estrella roja TXT