Read بيرة في نادي البلياردو by Waguih Ghali Free Online


Ebook بيرة في نادي البلياردو by Waguih Ghali read! Book Title: بيرة في نادي البلياردو
The author of the book: Waguih Ghali
ISBN: No data
ISBN 13: No data
Language: English
Edition: دار الشروق
Date of issue: 2013
Format files: PDF
The size of the: 514 KB
City - Country: No data
Loaded: 2558 times
Reader ratings: 7.9

Read full description of the books:



الوضع المضحك لمصري يجلس في القاهرة حانقاً بسبب موقف جيتسكل من تصنيع الأسلحة النووية في إنجلترا لا يخطر ببال فونت. صحيح أن فونت كان قد بدأ بالحنق وبنفس الدرجة على السياسة الداخلية المصرية ولكن ذلك أيضاً كان مضحكاً، مثلما كان يفعل لاكي چيم في إنجلترا خلال أيام ديكنز. كان ذلك مثل محاولة دهن كعكة بالكريمة بينما هي لا تزال في الفرن. فونت يعرف كيف يزين الكعكة ويكسوها ويزودها بأحدث الزخارف، ولكنه لا يعرف كيف يخبز واحدة. لهذا عليه أن ينتظر عبد الناصر ليخبزها له قبل أن يتمكن من إدخال تحسيناته عليها – وهو ليس متأكداً تماماً إن كان سيُسمح له بذلك، حتى فيما بعد. أما في الوقت الحالي فهو يجلس ويقيّم كل الكعك المخبوز آملاً أن تطلع الكعكة المصرية أو العربية بالشكل الصحيح.


Download بيرة في نادي البلياردو PDF بيرة في نادي البلياردو PDF
Download بيرة في نادي البلياردو ERUB بيرة في نادي البلياردو PDF
Download بيرة في نادي البلياردو DOC بيرة في نادي البلياردو PDF
Download بيرة في نادي البلياردو TXT بيرة في نادي البلياردو PDF



Read information about the author

Ebook بيرة في نادي البلياردو read Online! Not much is known about Waguih Ghali. Ghali was born and raised in Cairo. His exact birth date is not known, but it is guessed he was born in the 1930’s to a upper class Coptic family in Egypt. Ghali’s family spoke English and French more than Arabic something he mirrors in his character Ram. When he was young, Ghali’s father passed away leaving Waguih behind as the poor relation to his mother’s rich family. Once he grew up he funneled his outrage at the poverty in Egypt towards the Communist party. As an adult Ghali left Egypt to study and work in Britain, France, Sweden and Germany.
“Beer in the Snooker Club” was his only novel which now appears to be an exaggerated dictation of his life. Waguih Ghali committed suicide in 1969. Much of his life in London and up until his death is described in "After a Funeral" by Diana Athill.
In "After a Funeral" Dianna Athill describes how she meet Waguih Ghali, whose alias in the novel is "Didi". According to Diana Athill, Waguih Ghali was a sweet and intelligent man. He was an Egyptian exile though and through that information she discovered a darker side to the talented writer. Ghali was an intense gambler, drinker, and womaniser. He committed suicide in the flat they shared in London. When he died he left behind a set of notebooks. In these notebooks Waguih Ghali wrote that his death was the "one authentic act of my life."
كاتب مصري، له رواية وحيدة هي بيرة في نادي البلياردو والتي كتبها أثناء إقامته في أوائل الستينيات بين برلين ولندن، ترك غالي بلده مصر في أوائل الستينيات وسافر إلى أوروبا ليعمل في وظائف غير مستقرة، منها عامل في مصانع ببرلين وعدد من الوظائف الأخرى، وهي الفترة التي بدأ فيها بكتابة روايته الأولى والوحيدة، كما عمل كمراسل صحفي وكتب تحقيقات لمجلة صنداي تايمز بناء على زيارته لإسرائيل في الستينيات، انتحر وجيه غالي في شقة الكاتبة الإنجليزية ديانا آتهيل عام ١٩٦٩

لوجيه غالي رواية وحيدة هي بيرة في نادي البلياردو والتي نُشرتْ عام ١٩٦٤ عن دار بينجوين الإنجليزية. ولا توجد معلومات حول إذا ما كان هنالك أي إنتاج أدبي آخر لوجيه غالي. وعادة ما يشار إليه كأول كاتب مصري تكون له مطبوعات بينجوين.


Reviews of the بيرة في نادي البلياردو


SONNY

Pozitivnenko, but naпve to the ugly.

MICHAEL

A book that really liked it!

LAYLA

A cozy book that teaches small things, happiness, in detail!

CALLUM

A book that really liked it!

BELLA

This book changed my life!




Add a comment




Download EBOOK بيرة في نادي البلياردو by Waguih Ghali Online free

PDF: -.pdf بيرة في نادي البلياردو PDF
ERUB: -.epub بيرة في نادي البلياردو ERUB
DOC: -.doc بيرة في نادي البلياردو DOC
TXT: -.txt بيرة في نادي البلياردو TXT